Τετάρτη 10 Φεβρουαρίου 2010

Τα Μακρά Τείχη του Πειραιά έκρυβε η γραμμή «Καλλιθέα-Φάληρο» του ΗΣΑΠ

Δύο τμήματα από τα Μακρά Τείχη του Πειραιά έφεραν στο φως, πριν από λίγες ημέρες, οι εργασίες βελτίωσης της σιδηροδρομικής γραμμής Καλλιθέα - Φάληρο και ήδη οι αρχαιολόγοι της ΚΣτ' ΕΠΚΑ έπιασαν δουλειά...
Σύμφωνα με το Βήμα, κάτω από τις γραμμές του τρένου, σε βάθος το πολύ δύο μέτρων, ήρθαν στο φως δύο τμήματα των τειχών, μήκους περίπου 40 μέτρων το καθένα...
Οι αρχαιολόγοι της αρμόδιας Εφορείας έχουν ξεκινήσει τις ανασκαφές, καθώς ο χρόνος πιέζει για την αποκατάσταση της σιδηροδρομικής γραμμής και την παράδοσή της στο κοινό.
Στο πρώτο και καλύτερα διατηρημένο τμήμα, μεταξύ Καλλιθέας - Μοσχάτου, το τείχος σώζεται σε ύψος 1,80 μέτρων και είναι κατασκευασμένο από άριστα πελεκημένους δόμους με πλάτος περί τα 0,80 εκατοστά ο καθένας. Ενδιαφέρον εύρημα είναι η κλίμακα με τρία σκαλοπάτια και το κεφαλόσκαλο.
Δίπλα της αποκαλύφθηκε ένα άνοιγμα στο τείχος, πιθανότατα πυλίδα για την είσοδο και την έξοδο των ανθρώπων. Τέτοιες μικρές πύλες εξάλλου υπήρχαν ανά τακτά διαστήματα σε όλο το μήκος των τειχών.
Το πλάτος των Μακρών Τειχών σε αυτό το σημείο έχει αποκαλυφθεί σε πλάτος 3,5- 4 μέτρων, αλλά η ανασκαφή εκτιμάται πως θα σταματήσει εκεί, καθώς η συνέχεια της οχύρωσης «βγαίνει» εκτός των γραμμών του τρένου και βρίσκεται κάτω από το πεζοδρόμιο.
Σε απόσταση περίπου 500 μέτρων και στο ύψος της γέφυρας Θεσσαλονίκης έχει εντοπιστεί το δεύτερο τμήμα, το οποίο τέμνει ελαφρώς διαγώνια της γραμμές του τρένου.
Το τείχος εδώ έχει διαφορετική κατασκευή, αφού ανάμεσα στους δόμους υπάρχει «γέμισμα» από μικρές πέτρες. Ένα μικρό κτίριο ήρθε εξάλλου στο φως δίπλα του, καθώς και ένας εγχυτρισμός (ταφή βρέφους σε πίθο). Τέλος, στο ίδιο σημείο αποκαλύφθηκε και ένας αρχαίος μεν, αλλά μεταγενέστερος του τείχους δρόμος, ενώ έχει εντοπιστεί και ένα στρώμα καταστροφής.
Το μέλλον των τειχών θα κριθεί από το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο, με πιθανότερη εκδοχή να αποφασιστεί η κατάχωσή του.

Δεν υπάρχουν σχόλια: