Εικόνες απάνθρωπης βίας, ανθρωπιάς, αλλά και ντροπής από την «εμπόλεμη ζώνη» της Αθήνας ταξιδεύουν σε όλο τον κόσμο μέσα από το «βλέμμα» Ελλήνων και ξένων φωτορεπόρτερ που καταγράφουν τα ντοκουμέντα της συλλογικής μας συνείδησης, πολλές φορές με κίνδυνο τη ζωή τους.
Στο παγκόσμιο λεύκωμα των σύγχρονων εξεγέρσεων του Καΐρου, της Τύνιδας και της Υεμένης δεσπόζουν πλέον και οι φωτογραφίες από τις διαδηλώσεις της Αθήνας, εκ των οποίων μερικές φιλοξενήθηκαν σε μεγάλες ξένες εφημερίδες και περιοδικά και έγιναν σύμβολα της εποχής. Την περασμένη εβδομάδα τρεις Ελληνες φωτορεπόρτερ, ο Γιάννης Κολεσίδης, η Λουίζα Γκιουλιαμάκη και ο Αγγελος Τζορτζίνης, οι οποίοι καλύπτουν τις διαδηλώσεις στην Αθήνα για τα πρακτορεία όπου εργάζονται, κέρδισαν διακρίσεις στον διαγωνισμό Pictures of the Year International.
Συμβολισμός
«Ηταν μια φωτογραφία από τις διαδηλώσεις του Ιουνίου. Οι δύο αστυνομικοί είναι σαν να πνίγουν τον διαδηλωτή όπως τον κρατούν.
Οπως δηλαδή πνίγονται και οι διαδηλώσεις. Υπάρχει ένας συμβολισμός», λέει ο φωτορεπόρτερ Γιάννης Κολεσίδης που πήρε το πρώτο βραβείο του PΟΥ στην κατηγορία «General News».
Για την εκατέρωθεν βία στους αθηναϊκούς δρόμους, αλλά και για τη γνώμη των ξένων φωτορεπόρτερ μιλάει ο Αγγελος Τζορτζίνης που κέρδισε το 3ο βραβείο στην κατηγορία «Spot news».
«Ηταν Φεβρουάριος σε μια από τις διαδηλώσεις που συνέβησαν πολλά. Κάποια στιγμή ένας αστυνομικός χτύπησε με τη μηχανή του έναν διαδηλωτή. Αμέσως έπεσαν πάνω του μολότοφ, μπουκάλια πέτρες. Η φωτογραφία έκανε τον γύρο του κόσμου και μπήκε στο »Time». Υπάρχει ένας συμβολισμός. Δεν είναι ένας άνθρωπος που καίγεται. Γύρω άνθρωποι τον κοιτούν. Είναι σαν αρένα. Και αυτός συμβολίζει την εξουσία. Καίνε την εξουσία».
How Joe Rogan, Barron Trump, and podcasts led Gen Z’s cultural revolution
-
Trump's entry into politics nearly a decade ago, marked by his rallying cry
of “fake news,” ignited the decline of mainstream media’s credibility. His
re...
Πριν από 36 δευτερόλεπτα
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου