Σάββατο 29 Αυγούστου 2009

Σμήναρχος της Πολεμικής Αεροπορίας, πιλότος πυροσβεστικών αεροσκαφών, Στέργιος Κωτούλας

Από το αεροδρόμιο της Κεφαλονιάς απογειώθηκαν δύο αεροσκάφη με αρχηγό τον σμήναρχο Κωτούλα.
Τα αεροσκάφη εντόπισαν τη φωτιά και κινήθηκαν προς αυτήν πετώντας χαμηλά. Οταν ο σμήναρχος έφτασε σε απόσταση 20 έως 30 μέτρων από τη φωτιά, ο χειριστής του δεύτερου αεροσκάφους είδε το αεροπλάνο του Κωτούλα να περιστρέφεται γύρω από τον εαυτό του και να καρφώνεται μέσα στη φωτιά, στην αυλή ενός ξενοδοχείου, δίπλα σε παραθεριστές. Ευτυχώς κανείς τους δεν χτύπησε.
Σύμφωνα με τα λεγόμενα του δεύτερου χειριστή, το αεροσκάφος του Κωτούλα χτύπησε σε καλώδια υψηλής τάσης που βρίσκονται στην περιοχή, κόπηκε το φτερό και το αεροσκάφος ανεξέλεγκτο καρφώθηκε στο έδαφος.
Ο ίδιος σήκωσε το δικό του αεροσκάφος και ειδοποίησε με τον ασύρματο τη μοίρα για το δυστύχημα. Αμέσως κινητοποιήθηκαν τα συνεργεία διάσωσης που περισυνέλεξαν το πτώμα του άτυχου σμηνάρχου. Στο σημείο πήγε αμέσως ομάδα ιπταμένων και μηχανικών για να περισυλλέξουν τα στοιχεία. Οι πρώτες ενδείξεις συμφωνούν απόλυτα με τα όσα είπε ο δεύτερος χειριστής, με αποτέλεσμα να θεωρείται σχεδόν βέβαιο ότι το αεροσκάφος χτύπησε σε σύρματα της ΔΕΗ. Αργότερα το επιβεβαίωσε και η ΔΕΗ με ανακοίνωσή της καθώς διαπιστώθηκε ότι στο σημείο που έπεσε το αεροσκάφος -και την ίδια ώρα- κόπηκαν σύρματα υψηλής τάσης που διανέμουν ρεύμα στο νότιο τμήμα της Κεφαλονιάς και εφεδρικά στη Ζάκυνθο.
Η μονάδα των PZL που βρίσκεται στην Κεφαλονιά υπάγεται στη μονάδα της ΜΑΕΔΥ που έχει έδρα το Τατόι. Πριν από κάθε αντιπυρική περίοδο και με βάση τη διαθεσιμότητα των αεροσκαφών, δημιουργούνται τα λεγόμενα κλιμάκια σε διάφορα σημεία της Ελλάδας, όπως η Κεφαλονιά, η Τρίπολη, η Καλαμάτα και αλλού.
Τα αεροσκάφη αυτά δεν παίρνουν νερό από τη θάλασσα αλλά πρέπει να προσγειωθούν και να συνδεθούν με παροχή νερού είτε από πυροσβεστικό κρουνό είτε από πυροσβεστικό όχημα είτε να γεμίσουν τα ντεπόζιτά τους με ειδικό επιβραδυντικό αφρό που διαθέτουν οι αεροπορικές μονάδες.

Δεν υπάρχουν σχόλια: